niedziela, 30 kwietnia 2017

Najera - Grañon

Mimo 90 osób na sali nawet dało się wyspać bo hospitalerzy śpią tuż obok, więc wszyscy byli spokojni, a sala była wietrzona.
Ruszyliśmy punkt 7:00:00 :-)
Tuż za Najerą są piękne wzgórza na które trzeba się trochę wspiąć. Potem były cudne chmurne i pofalowane widoki, jak z fotografii starej kieleckiej szkoły krajobrazu.
W Cirueni przy klubie golfowym zrobiliśmy sobie pierwszą przerwę kawową gawędząc nieco z młodym Szwedem. Druga przerwa w Santo Domingo de la Calzada. Najpierw wcisnęliśmy się na chwilę do kościoła przy klasztorze cystersów, potem okazało się, że katedra od 12:00 do 14:00 jest zamknięta, ale o 13:00 jest Msza. Więc druga przerwa kawowa i o 12:45 wchodzimy do ... chyba katedry, ale czuliśmy się jak na targu - ludzie głośno ze sobą rozmawiali, witali się, szukaliśmy tabernakulum, ale nam się nie udało, ludzie interesowali się sobą, pielgrzymi kurami, stary ołtarz główny został przeniesiony z prezbiterium na bok, w centrum umieszczono miejsce dla celebransa - tu w Hiszpanii już nas to nie dziwi. Jacek nam później powiedział, że brak Jezusa w katedrze może być spowodowany tym, że ta obecnie bardziej pełni rolę muzeum. Może. Uciekliśmy stamtąd.
Przed katedrą niespodzianka czyli spotkanie z Mariną, która ze względu na kontuzję kolana postanowiła kontynuować Camino na rowerze.
Do Grañon walczyliśmy z silnym wiatrem w twarz, zacinającym deszczem, momentami drobnym gradem. Za to alberga parafialna tutaj jest cudowna. Rzeczy nasze się suszą, jest tu ciepło, hospitaleros b. mili. Szkoda tylko, że nie ma tutaj wieczorem Mszy św. na co liczyliśmy. Szczęśliwie wczorajsza była niedzielna.

Uzupełnienie po Camino:
Podobają nam się albergi parafialne ze względu na podejście do pielgrzyma, opiekę nad nim, cenę (donativo), zaproszenie do wspólnej wieczornej modlitwy, i w ogóle za całą atmosferę. W tej w Grañon ogólnie czysto, nocleg na materacach, ale za to klimatycznie.
Tego dnia przeszliśmy 28,0 km (P)/ 27,9 (Ap)/ 28,3 (RSJ).

Krajobraz okolic Cirueni - jeszcze nie pada

Pola koło Grañon krótko po burzy i ta czystość powietrza ...

Wnętrze kościoła w Grañon - częściowo na jego poddaszu znajduje się alberga parafialna